Tuesday, September 28, 2010

perjalanan sebagai pelajar "UNIVERSITI"

......GEMURUH TAK TERKATA APABILA        MUNCULNYA HARI PERTAMA........

Seingat aku, aku tiba di UiTM lendu pada hari ahad.. Apabila van abahku melintasi UiTM aku semacam berkata adakah ini tempat tujuanku, mengenangkan persekitaran yang teramat baru bagiku. Tiba-tiba abahku berkata "Amy nampak tak kat mane UiTM" aku menjawab "bah tak nampakla" padehal  aku perasan yang aku baru melintasinya... Aku macam nak pulang ke KL je kerana perasaanku pada ketika itu sangat mendebarkan. tiba tiba aku terdengar suara mak aku berkata "bah tu UiTM" arghhh mak ku perasan rupenye. :'( ..... 

Aku berjalan ke arah kaunter pendaftaran untuk mendaftar diriku... Sendiri keseorangan ku disana.. Selesai semuanya, aku bergegas ke kolej Gemilang (G1104) maseh ku ingat lagi no biliknye.. Sampai disana aku bertemu dengan Mohd Farhan Bin Jaafar dan Mohd Fazil Bin Ibrahim. Di mana kedua duanye menjadi ROOMATE aku untuk 2 1/2 tahun lamenye..:-) 


 ni lah FARHAN aka BADAI yang agak EMOSI.. heheheheh

nilah FAZIL aka roomate yang selalu bawak aku jalan jalan..:-)

Disamping ROOMATE ku, aku juga mempunyai sahabat baik yang lain.. Sahabat untuk waktu GELAK, CERITA MASALAH, TEMAN PERGI KEMANA SAHAJA... RAIMI BIN RUSLI, dialah sahabat yang aku ceritakan..:-) teringat lagi aku. aku sentiasa berlumba lumba dgn remy untuk mendapat tempat yang terbaik di dalam kelas.. Aku admit bahawa remy adalah budak yang sangat pandai, si GILO dan NAKAL..hahahhahahahahah






Selain REMY, aku juga mempunyai teman rapat yang lain seperti IRWAN SAPUTRA BIN RAMZI, 
MUAZ ZUNNUR BIN SAKIMIN, HIDAYAH (DAYAT), AIN MAHAT, SITI NAZIFA YUSOF, 
UMI NONA AMAR BT AMIR, HAZLINA MOHD, QURRATU AINI, AYU, PIKA N ARAMIA MAHIYUDDIN

Satu benda untuk describe mereka:

EWAN: emosi

MUAZ: psycho

DAYAT; kasar

AIN: kawan baik

NAZ: kek

UMI: pekak aka kakpe

QUR: mak

HAZLINA: tomboy

AYU: masalah

PIKA: remy

MAT: van rusa


Aku sisipkan gambar kenangan kami semua..:-)












1 comment:

minona said...

gamba aku yg 1st sangat huduh dooo.. bes ek mase g joho :)